هكذا علقت هدير الهادي علي فيلم إباحي لها بموقع شهير


0 129

قررت النيابة العامة، إحالة هدير الهادي “فتاة التيك توك”، إلى المحاكمة الجنائية في التهم المنسوبة إليها بالاعتداء على قيم المجتمع ومخالفة الآداب العامة بنشر فيديوهات تخدش الحياء العام، وتحتوي على مواد إباحية، وذلك بعد التحقيقات التي جرت معها خلال الفترة الماضية.

وكانت المحكمة الاقتصادية بالقاهرة، قررت أمس الثلاثاء، تأجيل أولى جلسات محاكمة هدير الهادى سعد صباح، محبوسة، الشهيرة باسم “هدير الهادى” فى القضية رقم 762 لسنه 2020 جنح اقتصادية القاهرة، واتهامها بنشر فيديوهات تحتوي على مقاطع رقص وإثارة الغرائز على تطبيق تيك توك، لجلسة 13 أكتوبر المقبل.

 

وفيما يلي نص تحقيقات النيابة مع هدير الهادي:

 

س/ ما هو قولك فيما قرره المقدم أحمد إسماعيل محمد، بمحضره المؤرخ في 5/7/2020 من أنه قد رصدت المتابعة الفنية والتقنية قيامك بإنشاء حسابات إلكترونية عبر مواقع تيك توك وانستجرام ويوتيوب تنشرى من خلالها العديد من مقاطع الفيديو والصور الخادشة للحياء؟

ج/ هى دي حرية شخصية فإني أنشر الفيديوهات وأنا مش بقول لحد يعمل زيي وبعدين أنا مسحتهم بعد ما نزلتهم بس طبعا كانوا انتشروا

 

س/ وما سبب قيامك بحذف تلك المنشورات؟

ج/ لأني ندمت عليهم بعد كدة لأن دي مش شخصيتي

س/ وما هو قولك فيما ذكره سالف الذكر من أنه قد أمكن له رصد مقطع فيديو إباحي على مواقع جنسية عالمية؟

ج/ الفيديو دا مش بتاعي ومش أنا اللي بظهر فيه

س/ وهل نما إلى علمك أنه يوجد فيديو إباحي منسوب إليك؟

ج/ أيوة كل مواقع التواصل الاجتماعي كانت بتتكلم إن أنا اللي في الفيديو

 

س/ وهل اتخذت أي إجراءات لتكذيب ذلك المقطع؟

ج/ نزلت الفيديو على الفيديوهات اللي بتنزل 24 ساعة وبتتمسح تلقائي على الانستجرام وبعدها عملت فيديوهات قولت فيها إن مش أنا اللي طالعة في الفيديو دي

 

س/ وما هو قولك فيما أضافه سالف الذكر بمحضره من قيامك بنشر مقاطع للحصول على مزايا مالية تتحدد بمدى اتساع أعداد المشاهدين؟

 

ج/ الفيديو الإباحي مش بتاعي وباقي الفيديوهات التانية بنزلها عادي ومش بتجيب فلوس

 

س/ وما هو قولك فيما أضافه سالف الذكر بذات محضره من قيامك بحذف المنشورات خشية ضبطك وذلك عقب ضبط مثيلاتك من الفتيات التي تقدم ذات المحتوى؟

 

ج/ أنا مسحت الحاجات دي في وقتها بعد ما نزلتها عشان ندمت عليها

 

س/ وما قولك فيما أضافه الظابط سالف الذكر بالمحضر المؤرخ 6/7/2020 الساعة الثامنة صباحا (تلوناه عليها جملا وتفصيلا)؟

 

ج/ الكلام دا ماحصلش وأنا مافيش بيني وبين حد من جنسية عربية علاقة غير مشروعة وهما الشرطة اللي كلموني قالولي هنديلك فلوس نساعدك بيها وقال لي نقابلك عند الحصري وأنا مقولتش إني نشرت فيديوهات إباحية أو فيديوهات خادشة للحياء وكل الكلام اللي هو بيقوله دا ماحصلش.

 

س/ وهل من علاقة أو خلافات فيما بينك وبين الظابط سالف الذكر؟

 

ج/ لا ماعرفوش أساسا ومفيش خلافات

 

س/ وما تعليقك لما سطره بمحضره وشهد به بالتحقيقات؟

 

ج/ أنا ماعرفش هو بيقول الكلام دا كله ليه

 

س/ وما قولك فيما هو ثابت بمحضر مشاهدتنا للحرز الخاص بالاسطوانة المدمجة المعروضة علينا بالأمس ( تلوناه عليها جملا وتفصيلا)؟.

 

ج/ هى الفيديوهات اللي كنت فيها في حمام السباحة دي بتاعتي وكنت منزلاها والاسكرين شوت اللي متاخدة من حساباتي خاصة بي فعلا بس الاسكرينات بتاعت المواقع الاباحية دي مش بتاعتي وغير خاصة بي.


اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.